Преди да започне блокирането на COVID-19 в Обединеното кралство, лорд Саймън Уолфсън, ръководител на модната верига Next, предупреди търговците на дребно по търговските улици да очакват значителен спад в продажбите. Той заяви: "Когато пандемията се появи за първи път в Китай, ние предположихме, че заплахата е за нашата верига за доставки.
"Вече е съвсем ясно, че рискът за търсенето е най-голямото предизвикателство, пред което сме изправени, и трябва да се подготвим за значителен спад в продажбите за целия период на пандемията.
"Продажбите онлайн вероятно ще се развият по-добре от тези на дребно, но също ще претърпят значителни загуби - хората не си купуват нови дрехи, за да си стоят вкъщи."
Тогава лорд Уолфсън прогнозира, че тези проблеми най-вероятно ще бъдат решени през първата половина на годината. С развитието на ситуацията шефът на Next призна, че веригата е претърпяла "по-бърз и по-стръмен" спад на продажбите, отколкото той е очаквал, като актуализира прогнозите си, за да предположи допълнителен спад на продажбите от поне 17 % през четвъртото тримесечие.
Лесно е да се предположи, че с отварянето на търговските улици в цялата страна продажбите отново започват да се увеличават. Медиите са пълни с кадри на хора, които се редят на опашки пред магазините, а с въвеждането на новите насоки за безопасност може да се предположи, че физическите магазини са толкова безопасни, колкото винаги са били.
Проучванията обаче показват, че посещаемостта на търговските улици е по-малко от половината от тази през миналата година, като експертите се опасяват, че тази тенденция ще продължи, благодарение на ограниченото пазаруване, причинено от правилата за социална дистанция.
За тези, които са шокирани от това намаление, е добре да си припомнят, че британската търговска улица вече изпитваше затруднения преди въвеждането на COVID, като само през миналата година редица големи търговци на дребно, сред които известни имена като Mothercare и Clinton's, затвориха или бяха обявени в несъстоятелност.
Може да се предположи, че популярността на онлайн търговията на дребно е поне отчасти виновна за смъртта на търговските улици. Поради тази причина избухването на коронавирус може да се счита за последния пирон в ковчега.
За компаниите, които разчитат на своите физически магазини, е необходимо да започнат да мислят за нови, иновативни начини за привличане и задържане на клиенти. На главната улица на бъдещето вероятно ще се настанят предприятия, които обединяват търговското и цифровото си присъствие, така че потребителите да могат да преминават между тях без усилие.
Един от начините, по които търговците на дребно успяха да запазят бизнеса си по време на кризата с коронавируса, е използването на технологиите. В първите дни на блокирането на пазара бяха отворени множество магазини на eBay и Amazon Marketplace, които позволиха на фирмите да продължат да продават стоката си, дори ако са само малки, независими търговци на дребно.
Сключването на партньорства е още един чудесен начин за обединяване на усилията на предприятията, което им осигурява по-добър бизнес и им позволява да останат на повърхността. Добър пример за това е M&S, която се обедини с Deliveroo, за да предостави онлайн услуга за хранителни стоки, която позволява на клиентите да купуват и получават покупки в рамките на няколко минути. Веригата магазини за бързооборотни стоки Costcutter направи чудесен избор, като се обедини с организацията за кетъринг Compass, откривайки магазини в болници, за да запази бизнеса си.
Дори и след повторното отваряне на главната улица е ясно, че възприемането на идеите за технологии и партньорства може да бъде положителна стъпка за всеки независим магазин.
Един от най-добрите резултати от COVID-19 за местните магазини беше силната подкрепа, която много от тях получиха от своите общности. Според правителствени данни 63 % от потребителите са направили активен избор да подкрепят местните предприятия по време на блокирането и изглежда, че тези навици ще се запазят в обозримо бъдеще.
Това обаче дава по-малко надежди на големите вериги, които работят в местните райони, тъй като при намаляване на броя на хората, които отиват в градските центрове за обикновено пазаруване, те вероятно ще загубят преминаващия пешеходен трафик, на който разчитат.
Магазините на големите търговски улици залагат на редица нови услуги и елементи, които помагат на потребителите да се чувстват сигурни, в опит да привлекат хората извън мрежата и да ги върнат обратно във физическите магазини.
Автоматизацията е огромна част от това, тъй като помага на клиентите да не се налага да контактуват с други хора лице в лице, а също така осигурява по-голяма ефективност, за да могат да се придвижват бързо из магазините. Безконтактните услуги, безконтактните плащания и автоматизираните пунктове за обслужване се въвеждат бавно в магазините, а запазването на тези услуги след пандемията вероятно ще вдъхне лоялност на клиентите и занапред.
За по-големите магазини и търговски центрове превръщането на пазаруването в "преживяване" може да бъде решение за привличане на клиенти в магазините. Магазините се опитват да осигурят кафенета, каквито се предлагат в Primark и John Lewis, както и екрани за виртуална реалност, където клиентите могат да "пробват" дрехи вместо съблекални.
И накрая, потребителите искат да знаят, че магазинът е чист и безопасен за тях. Въпреки че в обозримо бъдеще маските в магазините са задължителни, магазините могат да предложат по-здравословно усещане и по-добро качество на въздуха, като инсталират система за пречистване на въздуха, като например серията Airius PureAir.
Airius PureAir използва най-новата технология PHI Cell, произведена от един от водещите световни специалисти в областта на пречистването на въздуха, водата и храните - RGF Environmental, която е независимо тествана от Канзаския държавен университет и е установено, че неутрализира повече от 99% от микроорганизмите, включително вируси и бактерии.
Макар че коронавирусът все още е твърде нов, за да бъдат проведени окончателни изследвания върху него, доказано е, че нашата гама PureAir значително намалява летливите органични съединения (ЛОС), миризмите и алергените, както и 99% от микробите, включително птичи грип, норовирус, E. Coli, листерия, стрептококи и други микроби и бактерии, пренасяни по въздуха.
Създаването на здравословна среда в търговските обекти е от решаващо значение за спечелването на доверието на потребителите, а този тип пречистватели на въздух са в състояние да почистват и разпределят въздуха равномерно в цялото помещение 24 часа в денонощието, така че дори при висока посещаемост въздухът може да се счита за чист и без замърсители.
Много потребители все още са предпазливи по отношение на връщането към старите си навици, включително да посещават главната улица и да пазаруват от любимите си магазини.
Да се уверите, че осигурявате безопасна среда за пазаруване, като спазвате най-новите правителствени указания и инсталирате доказани технологии за пречистване на въздуха, като нашите вентилатори PureAir, е разумна мярка, за да им дадете увереността, от която се нуждаят, за да се върнат и да започнат да купуват отново.
Ако искате да научите повече, ще се радваме да разговаряме с вас. Можете да се свържете с нас, като се обадите на телефон +359 899-247487 или чрез имейл на адрес info@airius.bg.